10 måder massage holder dig i topform

10 MÅDER MASSAGE HOLDER DIG I TOPFORM

Det er ikke for hyggens skyld, at sportsstjerner har deres egne personlige massør ansat. Massagen er altafgørende for præstationen, kroppens udvikling og fremtidige tilstand.

Men hvad enten man er elitesportsudøver, motionist, eller blot løber efter bussen, så kan massage forbedre resultaterne. Derudover skaber det harmoni og flow i kroppen – både fysisk og mentalt.

Affaldsstoffer og spændinger ophobes i os alle. Det sker når vi udsætter kroppen for stress og fysisk aktivitet – eller sidder i en skæv arbejdsstilling. Det kan føre til skader og i værste fald funktionsnedsættelse. En sportsorienteret massage lokaliserer og udskiller affaldsstoffer, det løsner op for spændingerne og tilfører frisk ilt og blod til kroppen.

Dybdegående massage har vist sig gunstig mod stress og forhøjet blodtryk. I mange tilfælde kan det tilmed give et mere effektivt vægttab. Massagen frigiver hormonet oxytocin, der er med til at reducere blodtrykket og styrke immunforsvaret. Samtidig hæmmer det frigørelsen af stresshormonet kortisol, og er dermed et effektivt redskab mod stress og mangel på overskud.

At modtage massage gøre os mere bevidste på vores krop og dens signaler. På samme måde bliver vi mere opmærksomme på kropsholdning, positionering og løfteteknik.

Massage handler altså ikke kun om afslapning og selvforkæles, men i ligeså høj grad om at holde kroppen sund og rask.

10 årsager til at din krop fortjener en professionel massage:

checkMindsker risikoen for skader og funktionsnedsættelse

checkStyrker immunforsvaret

checkForbedre udviklingen af nervesystemet

checkAfhjælper smerter

checkHjælper helingsprocessen ved skader

checkSænker blodtrykket

checkEffektivisere vægttab

checkMindsker stress

checkBidrager til en bedre søvn

checkForbedre humøret

Det varierer fra person til person, hvordan massøren griber massagebehandlingen an, men formålet er det samme – at skabe fornyet flow i muskulaturen. Og det er der flere måder at gøre på. Massøren kan fx benytte sig af tværgående massage, hvor der masseres mod muskelfibrenes retning for at afbalancere og afstresse vævet. Det samme gør sig gældende med fx fiberskader. Her er det muligt for massøren at løsne vævet op i det skadet område og derved reducere smerten, anspændtheden og det stress som skaden tillægger kroppen.

Man behøver altså ikke køre Tour de France eller løbe et helt maraton for at være berettiget til en professionel og sportsorienteret massage – din krop vil værdsætte det og sige pænt ja tak

VIS ALLE BLOG INDLÆG

Alle dine massører er nøje udvalgte, baggrundstjekket, og eksamineret i fysiologi, anatomi og massage. Så du er altid i gode hænder.

FIND TIDbullet

Få info om særlige tilbud, service i nye postnumre og meget mere.