fbpx
træning

Bedre træning med massage

Bedre træning med massage

Selvom du er helt ny i det lokale fitnesscenter eller en selvproklameret professionel sportsudøver – har du højest sandsynligt oplevet ømhed og spændinger efter træning. Disse smerter er ofte så enerverende, at selv det menneske med den største viljestyrke vil undgå stole, der kræver et dybt squat eller trapper – så dine ben kan få lidt fred og ro.

Sagt på en anden måde – har du gjort noget helt nyt eller noget på et højere intensitetsniveau end du plejer, vil din krop reagere på en eller anden måde (både positivt og negativt).

Når du er i fitnesscenteret for at løfte jern og overophede løbebåndet, så vil der være en stor chance for, at din krop vil have en modreaktion. Dette efterskælv kan både opstå med det samme, men det kan ligeledes være forsinket. Herunder vil der blive frigivet endorfiner, der går ind og giver dig en følelse af tilfredshed og glæde, hvor du også vil opleve et energiboost. Men som nævnt tidligere, vil du formentlig også opleve lammende spændinger og ømhed. Og dette kan i værste fald kan føre til at du stopper sit træningsforløb, inden det egentligt er begyndt.

Derfor vil et godt supplement til din træning være en massageordning. Denne kan både få dig til at slappe efter en højintensiv træning, få dine muskler og nerver løsnet og ligeledes restituere din krop hurtigere.

Så næste gang du kommer hjem fra fitnesscenteret, efter at have jagtet den personlige rekord på stairmasteren, så prøv en professionel og sportsorienteret massage. En dybdegående massage af muskulaturen efter træning har mange fordele. Og det hjælper effektivt musklerne med at restituere og komme tilbage i balance. En massage efter træning afhjælper ømhed, spændinger og myoser. Dette er alt det, vi tænker, går over af sig selv, men som mange gange fører til skader og småskavanker.

Massage forbedre resultaterne

Derudover skaber det harmoni og flow i kroppen – både fysisk og mentalt. Affaldsstoffer og spændinger ophobes i os alle. Det sker når vi udsætter kroppen for stress og fysisk aktivitet – eller sidder i en skæv arbejdsstilling. Det kan føre til skader og i værste fald funktionsnedsættelse. En sportsorienteret massage lokaliserer og udskiller affaldsstoffer, det løsner op for spændingerne og tilfører frisk ilt og blod til kroppen.

Massage har vist sig at have store fordele, for både sportsfolk og motionister, uanset fitnessniveauet. For eksempel kan atleter, der ønsker en forbedret ydeevne, hurtigere helbredelse, skadesforebyggelse og hjælp til at opretholde topformen, drage fordel heraf.

Hvad massage kan gøre for din træning:

træningReduktion af muskelspændinger

checkFremme afslapning

checkForbedring af smidighed

checkForbedring af blødt væv funktion

checkFaldende muskelstivhed og træthed efter træning

checkForbedring af motionsydeevne

checkReduktion af forsinket muskelømhed

checkReduktion af hævelse

træningReduktion af vejrtrækningsbesvær

træningForbedring af sportslige præstationer

træningHjælp til at forebygge skader

Ved at kombinere din sportsrutine med massagebehandling, vil du være i stand til at træne længere og hårdere og få mest ud af din træning. Ikke overbevist? Så tjek nogle af dine foretrukne verdensklasse atleter. Her vil du kunne se, at massage er en vigtig del af deres styrke og rutine i udholdenhed.

Så gå videre ind til vores massører og vælg en massør i fra dit område i landet og start dit massageforløb – og udvikle dine fitness-/sportsevner hurtigere end nogensinde før!

SE MASSØRER