Bedre træning med massage

Selvom du er helt ny i det lokale fitnesscenter eller en selvproklameret professionel sportsudøver – har i begge højest sandsynligt oplevet ømhed og spændinger efter træning. Disse smerter er ofte Så enerverende, at selv det menneske med den største viljestyrke vil undgå stole der kræver et dybt squat eller trapper – så dine ben kan få lidt fred og ro.

Sagt på en anden måde – har du gjort noget helt nyt eller noget på et højere intensitetsniveau end du plejer, vil din krop reagere på en eller anden måde (både positivt og negativt).

Når du er i fitnesscenteret for at løfte jern og overophede løbebåndet, så vil der være en stor chance for, at din krop vil have en modreaktion. Dette efterskælv kan både opstå med det samme, men det kan ligeledes være forsinket. Herunder vil der blive frigivet endorfiner, der går ind og giver dig en følelse af tilfredshed og glæde, hvor du også vil opleve et energiboost. Men som nævnt tidligere vil du formentligt også opleve lammende spændinger og ømhed, der i værste fald kan føre til at man stopper sit træningsforløb, inden det egentligt er begyndt.

Derfor vil et godt supplement til din træning være en massageordning, der både kan få dig til, at slappe efter en højintensiv træning, få dine muskler og nerver løsnet og ligeledes restituere din krop hurtigere.

Så næste gang du kommer hjem fra fitnesscenteret, efter at have jagtet den personlige rekord på stairmasteren, så prøv en professionel og sportsorienteret massage. En dybdegående massage af muskulaturen efter træning har mange fordele, og hjælper effektivt musklerne med at restituere og komme tilbage i balance. En massage efter træning afhjælper ømhed, spændinger og myoser, som er alt det, vi tænker, går over af sig selv, men som mange gange fører til skader og småskavanker.

Massage forbedre resultaterne

Derudover skaber det harmoni og flow i kroppen – både fysisk og mentalt. Affaldsstoffer og spændinger ophobes i os alle. Det sker når vi udsætter kroppen for stress og fysisk aktivitet – eller sidder i en skæv arbejdsstilling. Det kan føre til skader og i værste fald funktionsnedsættelse. En sportsorienteret massage lokaliserer og udskiller affaldsstoffer, det løsner op for spændingerne og tilfører frisk ilt og blod til kroppen.

Massage har vist sig at have store fordele, for både sportsfolk og motionister, uanset fitness niveauet. For eksempel kan atleter, der ønsker en forbedret ydeevne, hurtigere helbredelse, skadesforebyggelse og hjælp til at opretholde topformen, drage fordel heraf.

Hvad Massage kan gøre for din træning:

checkReduktion af muskelspændinger

checkFremme afslapning

checkForbedring af smidighed

checkForbedring af blødt væv funktion

checkFaldende muskelstivhed og træthed efter træning

checkForbedring af motionsydeevne

checkReduktion af forsinket muskelømhed

checkReduktion af hævelse

checkReduktion af vejrtrækningsbesvær

checkForbedring af sportslige præstationer

checkHjælp til at forebygge skader

Ved at kombinere din sportsrutine med massagebehandling, vil du være i stand til at træne længere og hårdere og få mest ud af din træning. Ikke overbevist? Så tjek nogle af dine foretrukne verdensklasse atleter, og du vil kunne se, at massage er en vigtig del af deres styrke og rutine i udholdenhed.

Så gå videre ind til vores massører og vælg en massør i fra dit område i landet og start dit massageforløb – og udvikle dine fitness-/sportsevner hurtigere end nogensinde før!

SE VORES MASSØRERbullet

Alle dine massører har en sundhedsfaglig tilgang, og er eksamineret i fysiologi, anatomi og massage. Så du er altid i gode hænder.

FIND TIDbullet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og modtag info om særlige tilbud og service i nye postnumre.