Handelsbetingelser for privatpersoner - RaskRask

Handelsbetingelser for privatpersoner

E-MAILS
Din e-mailadresse kan blive brugt til at sende information og tilbud ud om massage, personlig træning, yoga og velvære. Hvis du ikke ønsker at få tilsendt disse e-mails, kan du gøre os opmærksom på dette vha. vores chat-funktion, når du foretager dit køb på hjemmesiden. Du kan framelde dig e-mails efterfølgende ved at sende en e-mail til info@raskrask.dk, ringe på tlf: 93 88 00 63 eller ved at trykke på “Unsubscribe” i bunden af den pågældende e-mail. Du vil modtage en bekræftelse på at du er frameldt disse e-mails.

YDELSERNES OMFANG OG STED
RaskRask giver privatpersoner mulighed for at købe massagebehandlinger, personlige træningstimer eller yogatimer.

RaskRask yder en service, som dækker over omkostninger til administration, kommunikation, markedsføring, regnskab, kundesupport og booking. RaskRask skaber forbindelsen mellem samarbejdspartnere værende massører, yogalærere og personlige trænere og dig som kunde og forbruger. I de følgende betingelser omtales samarbejdspartnere som Udøvere. Både RaskRask, forbrugere og Udøvere omtales som parter.

RaskRask stiller en Udøver til rådighed til udførelse af en given serviceydelse på din adresse, hvorpå du stiller et lokale til rådighed. Udøvere transporterer sig selv hen til aftalte adresse før serviceydelsen starter.
Tiden for serviceydelsen starter, når Udøveren træder ind af døren og er inklusiv afspritning, klargøring og din omklædning.
Typen af serviceydelse, der udføres, aftales indbyrdes mellem dig og den pågældende Udøver.

BETALING
RaskRask tilbyder som udgangspunkt følgende betalingsmetoder for privatpersoner: Forudbetaling på tidspunktet for booking via MobilePay eller betalingskort (Visa, VisaElectron, Dankort, Maestro og MasterCard), eller betaling efter ydelsen via MobilePay, kontant eller tilsendt faktura, som betales via bank. Forfaldsdato er 7 dage efter, du modtager fakturaen.
Ved kontant betaling skal der betales med lige penge, da Udøveren ikke har byttepenge med af praktiske og hygiejniske årsager.
Betaling af kreditter, klippekort og gavekort på RaskRask.dk kan ske med ovenstående typer betalingskort eller MobilePay på Raskrask.dk.

Gave- og klippekort fra RaskRask kan refunderes op til 14 dage fra købsdatoen, såfremt kortene ikke har været anvendt.

Efter 15. oktober 2020 kan du købe kreditter, som kan betale for ydelser (i stedet for gavekort og klippekort til specifikke ydelser med specifikke længder). Her vil én kredit modsvare én krone til at kunne købe en ydelse. Kreditterne vil kunne købes med rabat i form af f.eks. klippekort eller forløbspakker, hvilket betyder at du f.eks. kan købe 2000 kreditter for 1800 kr., hvorved du sparer 200 kr. på dit køb af ydelser. Disse kreditter kan bruges til køb af alle vores typer af ydelser. Hvis kreditterne ikke er nok til den ønskede ydelse, kan resten af beløbet betales med ovenstående betalingsmuligheder. Med køb af Kreditterne følger en unik kode, som skal opgives ved brug af kreditterne. Herved kan kreditterne også gives i gave til en anden. Det er ikke muligt at kombinere disse kreditter med andre rabatter.

Før d. 15. oktober har du kunnet købe gavekort og klippekort til specifikke ydelser med specifikke længder som f.eks: 45, 60, 75 eller 120 minutters massage. Her kan du bruge gavekortet på alle Udøvere der yder denne ydelse, på nær hvis den specifikke Udøver har valgt ikke at tage imod disse gavekort eller klippekort.

Hvis du bruger et gavekort fra en af vores gavekortpartnere (GoDream, GoGift, Smartbox, SendEnTanke, DenBedsteGave, MoreBox), er det dit ansvar at aktivere koden på dit gavekort, og at sidste brugsdato ikke er udløbet på dit gavekort, inden datoen for din booking. Hvis du indgiver en ugyldig eller udløbet gavekortskode, skal du betale for ydelsen på anden vis.

Hvis du bruger et gavekort fra en gavekortspartner, som har en højere værdi end den valgte ydelse, vil hele beløbet på dit gavekort blive trukket, da gavekortpartneren ikke tillader en delvis indløsning. Som en service fra RaskRask kan du, hvis du senere ønsker at bruge det resterende beløb på dit gavekort, kontakte vores support på info@raskrask.dk, for at få det resterende beløb modregnet prisen på en anden ydelse hos RaskRask. Husk at gemme gavekortet, for at indløse det resterende beløb. Resterende værdi på gavekort fra gavekortpartnere kan ikke udbetales kontant.

For at sikre fortroligheden af vores kunders private oplysninger, samarbejder RaskRask med ReePay, som krypterer dine betalingskortoplysninger og er PCI-valideret. Det er din garanti for, at ingen kan se, genskabe eller anvende dine kortoplysninger.

Når du vælger at betale med betalingskort accepterer du, at dine kortoplysninger bliver håndteret af ReePay som tredjepart, hvorfor RaskRask ikke har adgang til kortoplysningerne og ikke kan gøres ansvarlig for håndteringen af disse. Du kan læse Reepays betingelser her: https://reepay.com/da/betingelser/

Når du vælger at betale med betalingskort, bliver du ført videre til en sikkerhedsgodkendelse, hvor du kan vælge at verificere dit køb med NemID eller en kode tilsendt på SMS.
Udøvere fastsætter selv den pris, som skal være gældende for deres individuelle serviceydelse.

Hvis du samtykker til at købe ekstra udstyr fra udøveren i forbindelse med en serviceydelse, vil dette udgøre en ekstra udgift udover den aftalte pris for ydelsen. Køb af fysiske produkter fra Udøveren er RaskRask uvedkommende, og betaling og fakturering herfor skal ske mellem dig og Udøveren. Alle anførte priser til privatpersoner er vejledende udsalgspriser inklusiv evt. moms og evt. lønsumsafgift. Der tages forbehold for trykfejl, kurs- og prisændringer, samt tekniske fejl.

Du accepterer, at RaskRask tager imod betaling fra dig på vegne af den pågældende Udøver og RaskRask, samt udsender faktura eller kvitteringer til dig på vegne af den pågældende Udøver.

Du accepterer, at du betaler Udøveren for selve ydelsen og RaskRask for en servicefee. Begge beløb er medregnet i den anviste pris, så du skal ikke betale yderligere.
Erhvervskunder bedes kontakte RaskRask for særskilte priser, som kan være højere pga. den ekstra service, administration og tilpasning af løsning. Betingelser til erhvervskunder kan læses her.

BOOKING
Du kan selv foretage bookinger af en ledig Udøver via RaskRasks digitale bookingsystem.

Ved booking skal du opgive adresse, navn, e-mail og telefonnummer.
Du modtager en bekræftelse på SMS og e-mail ved booking og en påmindelses-SMS på dagen for ydelsen.

LEVERING
Udøverne bestemmer selv i hvilket geografisk område, de yder deres service. Du kan se, hvilke Udøvere som er tilgængelige for booking til din adresse, ved at indtaste din adresse i det digitale bookingsystem. Det er som kunde dit ansvar at sikre dig, at din adresse er skrevet korrekt når du booker i bookingsystemet på hjemmesiden.
Udøveren skal kunne komme til den specifikke adresse med bil og/eller cykel.
De nødvendige produkter til serviceydelsen værende; massagebriks, olie, yogamåtte, elastikker og andet relevant udstyr stiller Udøveren som udgangspunkt til rådighed.
Kunden skal selv sørge for træningstøj til yoga og personlig træning, og for at have et lagen og håndklæde klar til massage.

For både modtageren og Udøverens skyld er det vigtigt, at der er gode forhold under en massagebehandling:

  • Modtageren af behandlingen skal have været i bad samme dag.
  • Hvis modtageren ikke selv er i stand til at komme op på briksen, skal der være andre til stede der kan hjælpe med dette.
  • Hvis behandlingen foregår på et plejehjem eller bosted, skal personalet være klar til at tage imod Udøveren.
  • Hvis modtageren har et psykisk handicap, skal der være en værge til stede under behandlingen.
  • Hvis ikke der er betalt på forhånd, og modtageren ikke selv er i stand til at betale, skal der være en værge til at klare afregningen.

Hvis ikke forholdene lever op til dette, forbeholder Udøveren sig retten til ikke at udføre behandlingen, og opkræve fuldt honorar for deres tid.

ANSVAR OG REKLAMATION
RaskRask er alene formidler af tjenesteydelser fra en samarbejdspartner (massør, yogalærer eller personlig træner), og fraskriver sig ethvert ansvar for de varer eller tjenesteydelser, som leveres af Udøveren i forbindelse med en ydelse. Den tjenesteydelse, som din bestilling giver adgang til, leveres af Udøveren, hvorfor RaskRask ikke er ansvarlig for eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med Udøverens levering af varer eller tjenesteydelser, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning.

RaskRask leverer herved ingen sundhedsydelser, men er administrativ formidler mellem modtageren og en selvstændig Udøver som samarbejdspartner.

Alle reklamations- eller erstatningskrav skal derfor rettes til Udøveren og ikke til RaskRask. Af praktiske årsager bedes en reklamation dog fremsendes til RaskRask, som herefter vil sende disse videre til Udøveren.

Som eneansvarlig for den administrative del af behandlingen opkræver RaskRask et honorar for dette i forbindelse med en serviceydelse. Dette honorar er medregnet i den aftalte pris.

KVALITETSGARANTI
Hvis du ikke er tilfreds med din første serviceydelse hos RaskRask, er der mulighed for at gøre brug af kvalitetsgarantien. Kvalitetsgarantien gælder kun til privatpersoner, og erhvervskunder kan ikke benytte sig af Kvalitetsgarantien.

Kvalitetsgarantien på en massagebehandling omfatter, at du kan få et gratis gavekort på en tilsvarende ydelse. Du kan maximum få ét gavekort for utilfredsstillende behandlinger pr. kunde. For at gøre brug af kvalitetsgarantien, skal du sende os en e-mail med en uddybende forklaring af, hvorfor massagebehandlingen var utilfredsstillende, og hvad RaskRask samt Udøver kunne have gjort bedre, for at den blev tilfredsstillende. Vores kundeserviceansvarlige vil herefter vurdere, om din situation gør dig berettiget til et gratis gavekort.

Kvalitetsgarantien på en yoga- eller træningssession omfatter, at du kan få pengene tilbage på din første serviceydelse hos RaskRask, hvis den har været utilfredsstillende. Du kan ikke få pengene tilbage for flere serviceydelser eller for en behandlingspakke. For at gøre brug af kvalitetsgarantien skal du sende os en e-mail med en uddybende forklaring af, hvorfor serviceydelsen var utilfredsstillende, og hvad RaskRask samt Udøver kunne have gjort bedre. Vores kundeserviceansvarlige vil også her vurdere om din situation gør dig berettiget til at få pengene tilbage.

Uddybende forklaringer af, hvorfor serviceydelsen var utilfredsstillende skal sendes med ordre- eller fakturanummer til e-mail: info@raskrask.dk eller du kan ringe på telefonnummer: 93 88 00 63.

FORSIKRING
Udøvere er forsikret af Tryg Forsikring under alle serviceydelser, som er udført i forbindelse med Raskrask, på nær hvis Udøveren selv har egen ansvarsforsikring og ulykkesforsikring.

Aftalen med Tryg Forsikring indebærer en ansvarsforsikring og en ulykkesforsikring. Betingelserne for forsikringen kan du se her.

Tryg forsikringen dækker ikke rygsøjlemanipulation. Det er derfor ikke tilladt for en Udøver at udføre rygsøjlemanipulation som en del af en behandling, som er en del af samarbejdet med Raskrask.

DIN RETSEVNE
Habilitet og alder: Ved at afgive en Ordre på Hjemmesiden garanterer du, at:

Du juridisk er i stand til at indgå bindende aftaler; og
Du er over 18 år.

AFLYSNINGSPOLITIK
En aftalt behandling kan aflyses af kunden op til 24 timer inden det aftalte tidspunkt, ellers opkræves et honorar på 50% af den aftalte pris. Hvis en aftalt behandling aflyses af kunden mindre end 6 timer før behandlingen, opkræves et honorar på 100% af den aftalte pris. Dette er fordi, Udøverens tid er reserveret til dig og Udøveren derfor ikke kan få en ny kunde på den tabte tid.

Du kan flytte eller aflyse en tid gennem linket i din bookingbekræftelse. Du er også velkommen til at kontakte os på chatten eller via mail på info@raskrask.dk. Derudover kan du ringe til os på tlf. 93 88 00 63 alle hverdage mellem kl. 09:00 og 17:00.

Du har 14 dages fortrydelsesret. Fristen løber fra bookingdagen og udløber, når behandlingen er fuldt leveret indenfor de 14 dage. Du bevarer altså din fortrydelsesret mens behandlingen står på, hvis behandlingsdagen ligger indenfor 14 dage efter bookingdagen. Hvis behandlingsdagen ligger mere end 14 dage efter bookingdagen, har du ikke fortrydelsesretten mens behandlingen står på.

Har du givet dit samtykke til, at behandlingen kan gå i gang, og ønsker du efterfølgende alligevel at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.

Ved en Udøvers akutte sygdom eller andre akutte hændelser vil RaskRask hurtigst muligt meddele dette til dig pr. e-mail eller telefon. Det tilstræbes at finde en afløser som kan varetage ydelsen samme dag eller snarest muligt.

RET OG OPDATERING AF BETINGELSER
Ved accept af disse handelsbetingelser, accepterer du samtidig at disse handelsbetingelser er gældende for fremtidige køb af ydelser gennem RaskRask.dk.
RaskRask har til enhver tid ret til at ændre nærværende betingelser, hvorefter notifikation vil blive givet til registrerede e-mails i systemet. De gældende betingelser vil altid fremgå på www.raskrask.dk.

Køb via RaskRask, der knytter sig til ovenstående vilkår m.v., er underlagt dansk ret. Ved din brug af internetsiden anerkender du, at enhver tvist mellem dig og RaskRask vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole.

Enhver tvist afgøres efter dansk ret med retten i Horsens som værneting.

Du kan læse om vores brug af cookies samt vores privatlivspolitik ved at klikke her.